luni, 14 februarie 2011

Pierdere irecuperabila



   Si ziceam c-am lamurit
   Ca totul este iubit
   Chiar de fui nitzel tampit
   Somnoros si adormit
   Si pe mine m-am mintit
   Ca sustineam ca iubesc
   Doar ceea ce e ceresc
   Si pamantul pamantesc
   Insa asa,separat...
   Si vezi ca m-am incurcat
   Cand de fapt eu am aflat
   Ca Omul e,pe cuvant
   Pe-atat cer,cat si pamant
   Si nu am alta iesire
   Decat sa-mi vin in simtire
   Sa-mi dezic o amintire
   Precum ca urasc niscai
   Indivizi cu urat trai
   Neciopliti,confuji,hidosi
   Si coltosi si uraciosi
   Nesimtiti si mofturosi
   Etc.si etc.-isti
   Ca,de fapt,ei sunt artisti
   Ce-si au propria-i galerie
   De care tin cu tarie
   Dar privind putin atent
   Situandu-ma-n prezent
   Eu am fost cel mai dement
   Pentru mine si absent
   De la-ntzelepciune clara
   Ca umblam tot pe afara
   Si-o luam asa-ntr-o doara
   Ratacit si speriat
   Insa,uite ce-am aflat
   Si cu noduri ,constatat
   C-am pierdut definitiv
   Sentimentul emotiv
   Ce dadea culoare vietii
   Locuind in toiul cetii
   Si facea traiul amar,
   Seductiv,deci,asadar
   Ce rupea chiar ha'lci din mine
   (Folosit de fistecine)

    Ma plang voua ca de fapt
   Nu mai sunt de ura apt
   C-am vazut ca nu mai este
   Si nu spun nici o poveste.
   Pai,cand am ajuns in fatza
   Evidentei care-i Viata
   Si-am simtit cum ca iubesc
   Cer -Pamant imparatesc
   Impreuna
   Asta-i buna-!
   Am exclamat
   Unde-i ura "diamant"
   Ce sticlea ,taia,rupea
   Ferfenita ma facea
   Cand uratul ma avea?
   Pai,nu e nici un urat
   Nic io ura,pe cuvant
   Ea fusese doar un gand
   Nascut numai din nesfant
   Din bucata de pamant
   Care nu stia ca sunt
   Plina de Dumnezeu sfant
   I.nauntru in strafund.

   Stii,ma simt cumva lipsit
   De-o unealta ce-am stiut
   Sa o manuiesc dibace
   De niste eoni incoace.
   Si,acum ma tot holbez
   Si va si instiintez
   Ca-i a dracu' de confuz
   Sa refuz
   A ma incuviinta
   Ca fusese-o agonie
   Draga mie,dar si tie
   Ce putea lumea sa-mbie
   Sa refuze-a mai fi vie.
   
   Stau si chibzuiesc acum
   Si oprindu-ma din drum
   Ma plesnesc peste-a mea frunte:
   "Multa bolmojeala,multe
   Chinuri am putut
   Sa traiesc crezand ca ura-i
   Necesara pentru trai
   Pentru castigat,razbit,
   Pentru-mpins si reusit
   Ca nu cumva, iscusit
   Altul sa ti-o ia-nainte
   La colaci si la placinte
   Ca cu cat mai mult urai
   Te indepartai de rai
   Si erai
   Mult mai aproape
   Gata-gata sa te-ngroape
   Cel ce-i singur bucuros
   (Unul hulpav si burtos)
   Cand le pui pe toate jos;
   Si gandit,si corp si-avere
   Si cand te prelingi din viata
   Spre locul plin cu verdeata"
   
   Nu mai e ,deci nu mai pleci
   Ramai aici si petreci
   Cu gluma chiar te intreci
   Ca ramai pentru multi veci
   Si desi esti socotit
   Nesimtit de indrazneala
   Sa nu tii o socoteala
   Varstei celei adunate
   Constati ca le poti pe toate
   Ca orisice dumnezeu
   Ce-a pierdut la randul sau
   Ura
   Cea ce-nchidea gura
   Si urma precum va zic
   Cerere pentru un dric
   Dar...nimic !
   Trec tot ere dupa ere
   Si ramai aicea ,vere
   Fara ura ,cu placere
   Ca -i vrut tu atunci ,candva
   Sa te uiti mai altcumva
   Dinauntru spre afara
   Si ai vazut deslusit
   Ca ti-e chipul implinit
   Iscusit de impletit
   Si ti-ai spus atunci:"Eu sunt
   Cer si Pamant"
   Sfant si unul,sfant si altul
   Preajosnicul si Preanaltul
  Isi fac amandoi valeatul
   Si iubirea e regatul
   Care-i tine-n lat si-n naltul.
   Tine mii de galaxii
   In strafunduri de tarii
   ( Care nu-s,sa-ti spun asa
   Decat doar in poala ta).
   Hai,acum nu te holba
   Nu-ti mai controla tolba
   Ca nu mai gasesti in ea
   Nici un strop de ura tampa...
   Si ce crezi ca ti se-ntampla
   Daca nu mai ai tu ura
   Chiar daca te dai de-a dura?
   Primesti o infuzie
   Ca-i doar o iluzie
   Niciodata n-a avut
   Baza,dar nu ai stiut
   Si ai luat-o tu de buna
   Urand si soare si luna
   Doar tie sa-ti mearga struna
   Si "uratii" dumitale 
   Sa fi stat in chin si-n jale
   Nefacand doua parale...

   Cand te uiti asa,atent
   Constient
   Vezi ca ura nici n-a fost si nici n-o fi decat numai in stihii,nalucire de iluzii sa te tina in confuzii ca astfel sa mai intarzii de a fi prezent,atent ,intr-un cuvant...constient.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu